جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
عبادی زاده

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده توصیه کرد: بزرگترها و مطلعین حقایق گذشته را برای جوانان روایت کنند و اجازه ندهند دشمن روایت‌هایی با میل خود را از انقلاب برای جوانان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: ماه ربیع علاوه بر اینکه بهار دل‌ها است در خود ولادت پیامبر اعظم(ص) و رئیس مکتب شیعه امام جعفر صادق(ع) و آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) را در خود دارد.

وی افزود: در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم «من عطا الله فقد عطا الله، هر کس از شما اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است»، چون دل‌ها و وجود معصومین ظرف اراده خدا است و هر چه خدا بخواهد آنها می‌خواهند و ما در همه مسائل و مشکلات به آنها متوسل می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ابراز کرد: توسل و شفاعت عین توحید است، زیرا در اندیشه شیعه یک قید وجود دارد و آن به اذن خدا است و همه چیز تحت اذن الهی است که به آنها عطا شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) ادامه داد: آن امام همام سخت‌ترین و اختناق‌ترین دوره امامت را داشتند و به حسب ظاهر حتی در سامرا در حبس بودند، توفیق زیارت خانه خدا را نداشتند.

وی اظهار کرد: نقش شبکه امامت در ایجاد ارتباط امام با مردم به‌ویژه در زمان امام جواد(ع) و امام عسکری(ع) تقویت شد و بستری برای غیبت صغری و کبری فراهم شد تا مردم غیبت را بیشتر درک کنند.

امام جمعه بندرعباس ابراز کرد: ۱۷ شهریور سر فصلی برای قیام و مبارزات ملت ایران و فشار بر رژیم پهلوی بود که این واقعه افکار عمومی ملت ایران را بیشتر تحریک کرد و از لحاظ بین المللی و دنیای آزاد از جنایات این رژیم پرده برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد: ۱۷ شهریور سرعت حرکت به سمت پیروزی انقلاب را شدت بخشید و مردم جنایات رژیم را دانستند و چرخ حرکت انقلاب شتاب گرفت.

وی با توصیه به جوانان فریب خورده‌ای که با تحریک رسانه‌ها و عوامل دشمن فکر می‌کنند زمان طاغوت شرایط بهتر بود، خاطرنشان کرد: از پدران و مادران خود بخواهید تا آن چهره رژیم را به شما بازگو کنند که فقر و نابسامانی کشور را درگیر کرده بود و اختناق و آزادی وجود نداشت.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: بزرگترها و مطلعین حقایق گذشته را برای جوانان روایت کنند و اجازه ندهند دشمن روایت‌های با میل خود را از انقلاب به جوانان ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با بیان اینکه دشمن روایت‌های جعلی و دروغین را به خرد جوانان ما می‌دهد، تأکید کرد: دستاوردهای انقلاب را به جوانان روایت کنید، سکوت برخی باعث تطهیر رژیم پهلوی می‌شود، البته رسانه‌ها نیز در ایامی خاصی به این مسئله می‌پردازند که باز هم کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز جهاد تبیین در بیان دستاوردهای انقلاب یک وظیفه عمومی است، گفت: در اوایل انقلاب دچار افراط در خصوص انقلاب بودیم و امروز نیز دچار یک تفریط بزرگ در نشان دادن دستاوردهای انقلاب شده‌ایم، نخبگان و روحانیون و افراد مطلع از دستاوردهای انقلاب با زبانی گویا حقایق انقلاب را برای نسل جدید بیان کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha